Disclaimer

Hoewel Eye Connection de informatie op deze website met uiterste zorg heeft samengesteld en haar uiterste best doet deze informatie zo actueel, volledig en nauwkeurig mogelijk te houden, kan aan deze informatie geen rechten worden ontleend. De informatie op deze website kan op enig moment worden aangepast en eventuele wijzigingen kunnen te allen tijde, met onmiddellijke ingang en zonder enige kennisgeving worden aangebracht.

Eye Connection is niet aansprakelijk voor technische of redactionele fouten of omissies die in deze website voorkomen, noch voor eventuele gevolgschade die het resultaat is van het gebruik, de presentatie, het ter beschikking stellen of het tijdelijk niet beschikbaar zijn van deze website.

Het auteursrecht en andere intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de inhoud en vormgeving van deze website komt toe aan Eye Connection. Eye Connection is niet verantwoordelijk voor informatie, afbeeldingen of hyperlinks die door derden op deze website is of zijn geplaatst. Daarnaast is Eye Connection niet verantwoordelijk voor hyperlinks die verwijzen naar deze website vanaf externe websites.

Eye Connection garandeert  dat aan haar toegezonden E-mails of andere elektronische berichten die worden ontvangen binnen 24 uur worden verwerkt en beantwoord. Eye Connection aanvaardt  geen aansprakelijkheid voor gevolgen van het niet of te laat ontvangen of verwerken van mail en elektronisch berichten.

Blog

Help mij jou te helpen!

januari 7, 2014

Beste Relatie,

Allereerst de beste wensen voor 2014, dat het maar een mooi, gezond en gelukkig jaar mag worden! Een jaar waarbij ik het nou eens anders wil doen. Geen enquête, maar één antwoord op mijn blog, zou mij en uiteindelijk jullie verder kunnen helpen!

De afgelopen tijd heb ik diverse blog berichten geschreven op basis van wat ik dacht dat jullie zouden willen weten, hopelijk heb je er wat aan gehad!

Eigenlijk is dit niet de juiste manier, want wie weet nu het beste wat hij wil weten, dat zijn jullie zelf ! Graag hoor ik nu van jullie, over welke onderwerpen je meer uitleg zou willen hebben, tegen welke zaken je regelmatig aanloopt en welke vragen ik kan beantwoorden.

Kortom ik hoor heel graag  van jullie wat je bezighoudt. Jullie hulp om mijn doel te bereiken voor 2014 is belangrijk! 

Dit doel is een boek te schrijven over telefonie, zodat het niet alleen iets is waar we chagrijnig van worden als het niet werkt en blij van worden als wel het werkt. Mijn intentie is om telefonie makkelijker, toegankelijker en leuker te maken, voor jong  en oud, de buurvrouw, de bakker op de hoek, dus de consument en de zakelijke gebruiker. Door zoveel mogelijk onderwerpen of zaken in te brengen, helpen jullie mij en kan u ik uiteindelijk jullie en ook anderen weer helpen. Uiteindelijk wil ik dit verzamelen in een boek of ander mooi document. Zo kunnen we samen tot een mooi eindresultaat komen! Voor iedereen die een onderwerp inbrengt heb ik een leuke attentie! Schrijf je opmerkingen, onderwerpen, vragen, dingen waar je regelmatig tegen aan loopt,  positieve bevindingen, frustraties, ergernissen, ideeën enz. in de onderstaande reactie balk.

Ik ben je nu al enorm dankbaar voor alles wat je schrijft!

met vriendelijke groet,

Alice Scheerder

8 Reacties

  1. Anneke Brandenburg-van Mourik januari 7, 2014

    regelmatig sturen mensen mij een kaartje met de vermelding dat ze mij meerdere malen gebeld hebben en als bericht kregen dat het nummer niet in gebruik was terwijl ik al tientallen jaren hetzelfde nummer heb. Wat te doen?
    Hartelijke groet, Anneke Brandenburg

  2. Eyeconnection januari 8, 2014

    Beste Anneke,

    Gaat dit over de vaste lijn privé of zakelijk en zo ja bij welke provider zit deze? Of gaat dit over het mobiele nummer?

    Met vriendelijke groet,

    Alice Scheerder

  3. Erik Kettenis januari 7, 2014

    Graag zou ik willen weten wanneer het handig is om over te stappen van 3G naar 4G, wat is er voor nodig en in welke regio is het er al ?

  4. Eyeconnection januari 8, 2014

    Beste Erik,

    Het is handig om over te stappen naar 4 G als het netwerk het kan aanbieden samen met een toestel welke 4 G ready is. KPN, Hi en Yes kunnen 4 G leveren vanaf de Iphone 5 S of met de nieuwste toestellen van Samsung en b.v. Sony. Vodafone biedt 4 G aan in de Red abonnementen en T-mobile heeft al zijn data abonnementen kosteloos aangepast naar 4 G. Telfort heeft nog geen 4 G. Het gaat dus om de juiste abonnementsvorm bij Vodafone en/of het juiste netwerk in combinatie met een toestel welke 4 G aan kan.
    In de randstad ofwel rondom de steden Den-haag, Rotterdam, Utrecht en Amsterdam, hebben Vodafone en T-mobile al 4 G. KPN heeft al in een groter deel van het land 4 G dekking, zoals Brabant een deel van Zeeland en een stukje Limburg. Dit zal de komende maanden verder worden uitgebreid. De verwachting is dat KPN eind maart of april 2014 het hele land heeft voorzien van 4 G dekking.
    De grootste kans om van 4 G gebruik te kunnen maken is dus bij Yes, KPN en Hi. Indien je een iphone gebruiker bent, ben je wanneer je voor het KPN netwerk kiest wel genoodzaakt om een iphone 5 S aan te schaffen indien je van 4 G gebruik wilt maken.

  5. David Roelofs januari 8, 2014

    Ik werk deze maand en feb. twee dagen in de week via mijn hotspot op de Iphone op mijn MacBook. Heeft dit gevolgen voor mijn (abonnements)kosten?

  6. Eyeconnection januari 8, 2014

    Beste David,

    Ja op het moment dat je gebruik maakt van één data abonnement voor twee apparaten betekent dit dat er meer van je data bundel gebruikt wordt. Omdat het gebruik van internet met een laptop of tablet doorgaans makkelijker gaat dan met een mobiele telefoon, blijkt in de praktijk dat je daardoor ook meer data gaat verbruiken. Je maakt er dan doorgaans langer en vaker gebruik van. Je ontvangt meestal een bericht wanneer je op 80 en/of 100% van je data limiet zit, echter bij de meeste providers is het niet mogelijk om de data bundel tussentijds te verhogen, omdat deze gekoppeld zit aan je bel bundel. Hierop zijn dus uitzonderingen!
    De conclusie is dus dat met meerdere apparaten je beter je limiet in de gaten moet houden of indien je dit standaard zo wilt inrichten je voor de juiste provider en mogelijkheden van te voren moet kiezen, zodat je niet achteraf voor verrassingen komt te staan.

    met vriendelijke groet,

    Alice Scheerder

  7. Arlette januari 22, 2014

    Hoi Alice,
    Heb je tips om zo snel mogelijk iemand van de klantenservice te pakken te kunnen krijgen bij bijvoorbeeld KPN? Hoe kan je zo goed mogelijk al je gegevens van de ene iphone naar de andere (of van een iphone naar een Samsung) krijgen, daar hoor ik vaak wel vragen over.
    Tevens zou ik wel wat advies/tips over verzekeringen kunnen gebruiken.

    Dankjewel!

  8. Eyeconnection januari 27, 2014

    Beste Arlette,

    Dank je wel voor je vragen. Iemand van de klantenservice sneller te pakken krijgen is een uitdaging. Daar zijn vaak hele lange wachtrijen en moet je ook net iemand treffen die verstand heeft van zaken, hierin is KPN helaas geen uitzondering. Regel zoveel mogelijk via mij zou ik zeggen, wat ik voor jullie kan regelen zal ik doen, dan blijft er wellicht nog een heel klein percentage over waarvoor je contact met de klantenservice nodig hebt.

    Gegevens van de ene Iphone naar de andere doe je als volgt:

    Maak eerste een back-up van de gegevens van de oude iphone via itunes of Icloud. Meld vervolgens de nieuwe iphone aan op itunes of Icloud en zet daarna de back-up gegevens op de nieuwe iphone. De nieuwe iphone is dan klaar voor gebruik. Indien er in de nieuwe iphone qua maat een andere simkaart zit, wissel deze dan en laat daarna de simkaart activeren door de provider of de tussenpersoon. Zet de nieuwe telefoon uit en wanneer het netwerk wegvalt op de oude telefoon, kan de nieuwe worden aangezet, zodat hij automatisch het netwerk oppakt. De nieuwe simkaart vervangt de oude simkaart. Het nummer en abonnement is dan over gezet op de nieuwe simkaart.
    De oude telefoon kan terug gezet worden naar fabrieksinstellingen, zodat deze geheel leeg is. Alle instellingen en gegevens zijn er dan vanaf en het toestel moet weer opnieuw worden aangemeld door de nieuwe gebruiker.

    Toestellen ander merk dan Iphone:

    Maak eerst een back-up via de PC van de gegevens van het oude toestel, zet vervolgens deze gegevens over naar het nieuwe toestel. Indien het merk hetzelfde is zal dit doorgaans gewoon lukken via het back-up programma welke start wanneer de telefoon wordt aangesloten op de PC of via het programma welke op een bijleverde CD staat om het programma op de PC te zetten.
    Indien er gegevens op de simkaart staan is het handig om die te kopiëren naar het toestel zodat alles in de back-up van toestel naar toestel gezet kan worden. Op de simkaart is veel minder ruimte waardoor het kopiëren van toestel naar simkaart niet de voorkeur heeft. Je zult dan mogelijk bestanden kwijt raken. Tevens heb je dan alle gegevens op de telefoon en wanneer er ook een simkaart gewisseld moet worden hoef je dus alleen de gegevens van de telefoon over te zetten.
    Let wel: Een recente back-up is dus altijd enorm belangrijk. Wanneer je telefoon crasht ben je anders alles kwijt!
    Indien je een oud toestel hebt van een ander merk dan het nieuwe toestel, wordt het doorgaans wat ingewikkelder omdat de back-up programma’s lastiger met elkaar communiceren. Om te voorkomen dat je gegevens kwijt raakt raat ik je aan om met de toestellen en de simkaarten naar een service point te gaan, zij hebben alle programma’s snoertjes enz. voor ieder willekeurig toestel, waardoor ze dit vaak voor een klein bedrag , zonder verlies van gegevens kunnen realiseren.

    Verzekeringen:

    Er zijn diverse verzekeringsmaatschappijen die toestellen kunnen verzekeren, uit de praktijk blijkt dat deze vaak niet alles dekken, zoals diefstal, water- of stootschade enz. Tevens lopen de meeste verzekeringen per jaar door. Kijk daar goed na. De verzekeringsmaatschappij waar ik zaken mee doe is heel transparant en heeft een opzegtermijn van 1 maand, waardoor je niet als het toestel niet meer in gebruik nog aan de verzekering vast zit, bij hen kun je voor alles verzekeren en tevens werelddekking. Verder is de maandpremie gebaseerd op de waarde van het toestel. Geen ingewikkelde clausules en bij aanvraag een voorlopige dekking van 14 dagen.!

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    met vriendelijke groet,

    Alice Scheerder
    Eye Connection

Plaats een bericht