Smartphone leidt af, ook bij jou? 3 Tips!
Beste Lezer,
Je smartphone kan soms erg afleiden van je werk. Toch kan het ook juist een handig hulpmiddel zijn om je taken gedaan te krijgen. Deze 3 tips helpen jou je concentratie op werk weer te verbeteren.
Zet je telefoon op vliegtuigstand
Het is een heel eenvoudige handeling, maar voor iedereen die getrouwd is met zijn smartphone is het niet altijd even makkelijk. Het zorgt er wel voor dat meldingen van Facebook en berichtjes via WhatsApp niet op je scherm verschijnen. Perfect als je je echt even moet concentreren op je werk of studie. Ook handig als je een meeting hebt en even niet gestoord wilt worden. Een leuke app om je telefoongebruik wat te minderen is Forest. Stel in hoe lang je niet op je telefoon wilt kijken en de app plant een zaadje van een digitale boom die uitgroeit tot een volwassen exemplaar. Niet stiekem kijken hoor, anders wordt ‘ie omgehakt.
Drink voldoende water
Wist je dat veel concentratieproblemen komen door een tekort aan water in je lichaam? Een vochttekort van 5 procent zorgt al voor een kwart minder concentratievermogen. Zorg er dus voor dat je altijd een flesje water bij je hebt. Maak het water lekkerder door er een takje munt in te doen of een schijfje citroen. En komt het middagdipje om 16:00 uur je bekend voor? Laat de koffie en energiedrank staan, want in de meeste gevallen heb je helemaal geen oppepper nodig. Vaak komt de energiedip door uitdroging. Om je meer water te laten drinken zijn er handige apps die je eraan helpen herinneren. De app Aqualert geeft je een dagelijkse doelstelling op basis van je gewicht en hoe actief je bent. Drink je te weinig? Dan krijg je een melding op je telefoon.
Maak een to-do lijstje
Lijstjes helpen je je hoofd op orde te brengen. Schreef je vroeger nog Post-its vol met to-do’s, tegenwoordig vink je ze weg op je telefoon. Heb je een iPhone? Gebruik dan de app Herinneringen om een persoonlijke to-do lijst aan te maken. Druk op het plusje om een taak toe te voegen en druk op het icoontje met de letter ‘i’ om een locatie of datum toe te voegen. Gebruikers van Android kunnen gebruikmaken van OneNote, het digitale notitieblok waar je ook takenlijstjes mee maakt. Liever een app om alles op een rijtje te krijgen? Probeer dan eens Todoist. Geef taken een bepaalde prioriteiten door ze verschillende kleuren te geven en delegeer taken door ze met anderen te delen.
Volgende week nog twee tips!
PS. DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk door op de onderstaande Tweet, Like, Share knoppen te klikken, of schrijf hieronder als reactie een vraag over iets wat je nog graag zou willen weten, zodat wij en ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.
Indien je nog vragen hebt over dit onderwerp, stel ze in de ruimte” bericht” helemaal onderaan het blog bericht en plaats dan de reactie.Hier kunnen jij en de mensen in je netwerk ook profijt van hebben.
Met vriendelijke groet,
Alice Scheerder
Er zijn nog geen reacties
Nog niemand heeft gereageerd op dit bericht.
Plaats een bericht