Veroordeelregeling.nl!
Beste Lezer,
In oktober vorig jaar heb ik geblogd over de agressieve wijze waarop sommige vaste telefonie aanbieders klanten op een slinkse manier aan zich proberen te binden! Helaas merken wij nog steeds dat de diverse partijen, onze klanten en prospects benaderen.
Bedrijven met een traditionele vaste telefoonaansluiting worden, op een agressieve manier, telefonisch benaderd door deze partijen om over te stappen. Ondanks dat er niet getekend wordt voor deze overstap, zetten zij de gebruiker toch om naar hun netwerk. Direct na het telefonisch contact wordt de overstap al in werking gezet. De huidige provider wordt vanuit deze partij(en) op de hoogte gesteld van de overstap en zal doorgaans een afkoopsom factureren, gezien er vaak nog een contract loopt.
De enige manier om de overstap op dat moment nog tegen te houden is door te reageren op de e-mail die wordt verstuurd. Indien men niet binnen 7 dagen reageert zal de overstap niet zijn naar een contract voor onbepaalde tijd, zoals gesuggereerd wordt, maar naar een contract voor 2 jaar.
Daarom willen wij u adviseren, zodra je benaderd wordt door één van deze partijen, niet met deze in zee te gaan.
Stuur vandaag nog de laatste drie facturen van je vaste telefonieaansluiting en wij kijken kosteloos, onafhankelijk en vrijblijvend of wij een besparing voor je kunnen realiseren.
PS. DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk door op de onderstaande Tweet, Like, Share knoppen te klikken, of schrijf hieronder als reactie een vraag over iets wat je nog graag zou willen weten, zodat wij en ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.
Indien je nog vragen hebt over dit onderwerp, stel ze in de ruimte” bericht” helemaal onderaan het blog bericht en plaats dan de reactie. Hier kunnen jij en de mensen in je netwerk ook profijt van hebben.
met vriendelijke groet,
Alice Scheerder
Beste Alice, Een van mijn klanten is slachtoffer geworden van deze manier van handelen. Echter, het kan wel zo zijn dat ze je contract omzetten, maar daar hebben ze geen recht toe. Volgens mij is het op deze manier iemand aan een contract binden verboden en kunnen zij ook nergens aanspraak op maken, immers je kan, zoals in het geval van mijn klant, het mailtje wel niet ontvangen hebben of gezien of gelezen hebben. Waarom heb jij de laatste drie facturen nodig om hier iets aan te kunnen doen?
Beste Ada,
Excuus voor mijn late reactie!
Helaas is de werkwijze wel wettelijk toegestaan. Wellicht als je er een rechtszaak van maakt dat je toch je gelijk krijgt omdat de werkwijze agressief en onduidelijk kan zijn. Alleen ja willen we dat? Voorkomen is beter dan genezen, dus gewoon niet ingaan op telefonische verkoop via dit soort bedrijven.
En die drie facturen zijn om te kunnen zien wat je belgedrag en kosten op dit moment gemiddeld zijn, om zo een goed advies te kunnen geven voor een evt. overstap. Voor jullie volgens mij niet van toepassing.
We hebben belvoordeel hierop gewezen en geweigerd de afkoopsom te betalen. plus nog wat details
Beste Ada,
En wat hebben ze ermee gedaan?
groetjes Alice