Wil jij afkopen, dubbele contracten, of dubbele kosten, nee toch??????
Beste Lezer,
Tegenwoordig kunnen we heel eenvoudig als het contract is verlopen, het nummer meenemen naar een ander aanbieder. Dit geldt voor vast en mobiel, mits het voor jou goed is ingeregeld. Bij de procedure voor mobiel gaat e.a. veranderen. Eerder waren de tussenpersoon en de providers verantwoordelijk voor de juiste aanvraag. Straks ben jij dat als klant zelf. Je ontvangt een SMS met een datum, waarop je akkoord kunt geven of een andere datum kunt doorgeven. Het is dus heel erg van belang dat je de juiste datum per SMS communiceert. Geef je akkoord op een datum , waarop je contract nog niet is afgelopen, zullen sommige providers een ander nummer actief maken en heb je twee contracten (soms tijdelijk) naast elkaar. Of er wordt een overstap geregeld met nummerbehoud naar je nieuwe aanbieder en je ontvangt een afkoopsom over de resterende tijd van je oude provider. Beide wil je niet toch?
Zorg dus, dat je de einddatum van je contract heel goed in beeld hebt. Laat je tussenpersoon je hierbij helpen, om zo vervelende situaties te voorkomen. Het terugdraaien ervan is doorgaans heel lastig!!!
Voorkom dit en laat je goed adviseren en helpen door een tussenpersoon.
PS. DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk door op de onderstaande Tweet, Like, Share knoppen te klikken, of schrijf hieronder als reactie een vraag over iets wat je nog graag zou willen weten, zodat wij en ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.
Indien je nog vragen hebt over dit onderwerp, stel ze in de ruimte” bericht” helemaal onderaan het blog bericht en plaats dan de reactie.Hier kunnen jij en de mensen in je netwerk ook profijt van hebben.
Met vriendelijke groet,
Alice Scheerder
Hoi Alice,
Met de nieuwe porteerregels die tussen providers is afgesproken in het orgaan COIN is dit verleden tijd. Alle provider moeten voor 30 april 2018 over op het nieuwe platform. Als je van een andere provider naar Vodafone overstapt, wordt het proces zo ingeregeld dat de klant een voorstel krijgt met een porteerdatum rekening houdend met het opzegtermijn én eind contractsdatum. Zo betaald de klant nooit dubbele kosten. De klant kan deze datum altijd aanpassen naar een later tijdstip (nooit naar voren) om dubbele kosten te voorkomen. Er zijn inderdaad andere providers waar klanten wellicht een tijdelijk telefoonnummer krijgen, in dat geval heeft een klant mogelijk wel dubbele kosten, maar zou hij/zij hiervan op de hoogte moeten zijn bij het afsluiten van het contract. Vanaf april 2018 zouden afkoopsommen praktisch geheel moeten verdwijnen, tenzij je als klant écht graag weg wilt bij je huidige provider, dan moet je altijd je toestellening en abonnement afbetalen. Totdat alle providers over zijn, is het altijd verstandig om de einddatum van je huidige contract op te zoeken als je een overstap naar een andere provider wilt doen. Vaak is deze datum ook terug te vinden binnen de mobiele applicatie van je provider. Kun je het niet vinden? Bel dan altijd even met de klantenservice!
Beste Jolanda,
Dank je wel voor je extra uitleg.
Sorry voor mijn late reactie. Mijn meldingen komen op een of andere wijze niet door. Daar moet ik dus even mee aan de slag.
Klopt wat je zegt, maar hoeveel mensen weten hun einddatum niet, belangrijk dus om die te checken en ook providers kunnen fouten maken, dus alertheid geboden.
Met vriendelijke groet Alice